Phuxarnas Wappenhattar 2022

År 2018 fick phuxarna hattar på Phuxäventyret. Dessa har sedan dess prytt
phuxkullen 2018’s huvuden och halare på diverse evenemang sedan dess, också efter 4 år. PhuxK’18 målade hattar åt sig själva till Wappen’19 och det såg roligt ut och hattana blev fina. Under våren 2022 ryktades det att phisarna på TF skulle få hattar och för att säkerställa huvudbonader åt hela nationen så sattes detta projekt igång – att ge phuxarna wappenhattar.

Då Teknologföreningen fyller 150 år och vi ville göra Wappen till den bästa någonsin för phuxarna så ville vi kombinera dessa två inspirerande idéer ovan och ge alla TF:s phuxar mössor, som de själva fick måla och dekorera, och som också förhoppningsvis hänger på deras halare i många år framöver.

Genomförande

Vi beställde hattarna från Axon profil och köpte textilfärg och penslar från Sinelli. Hattarna blev röda till färgen och hade AUts:s logo samt texten “Wappen 2022” och TF:s logo tryckta i vitt på dom. På Wappenveckans tisdag ordnade PhuxK en sykväll och målarstund och hela Ölkken fylldes med målivriga phuxar.

Resultat

Hattarna blev fina och en massa phuxar hade dessa fina, röda, målade hattar på sig på TF-150 Wappen år 2022. Feedbacken var positiv och ett stort tack går till AUTS, utan vars hjälp phuxarna inte skulle ha fått bära fina, röda hattar på sin första Wappen!